המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - יוני 2012

לנוכח קריסת חברות בתחום הריהוט– לפניכם מדריך לצמצום נזקים
בחודש האחרון , כמגדל קלפים, נקלעו לבעיות חברות רהיטים.  ראשונה חברת המטבחים doit אחריה kika וכעת גם רשת הריהוט 5 נגרים וחברת בנים בנות, לנוכח ארועים אלו ריכזנו עבורכם מדריך לצמצום נזקים במקרה של הזמנת מוצר מעסק שקרס.

לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 17/6/2012 גליון מספר 37
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

לנוכח קריסת חברות בתחום הריהוט– לפניכם מדריך לצמצום נזקים
בחודש האחרון , כמגדל קלפים, נקלעו לבעיות חברות רהיטים.  ראשונה חברת המטבחים doit אחריה kika וכעת גם רשת הריהוט 5 נגרים וחברת בנים בנות, לנוכח ארועים אלו ריכזנו עבורכם מדריך לצמצום נזקים במקרה של הזמנת מוצר מעסק שקרס.
להמשך הידיעה

לימודית 2000 
למועצה לצרכנות מגיעות תלונות הצרכנים על חברה  בשם לימודית 2000 המוכרת עזרי לימוד. הצרכנים שהתלוננו במועצה לצרכנות, עולים מברה"מ,  מציינים כי בעקבות שיחת טלפון שקיבלו מאדם שהציג עצמו כ"נציג משרד החינוך" , בה בישר להם על הענקת הטבה שתסייע לילדיהם בלימודים, הסכימו לפגישה בביתם. במהלך הפגישה נמסר להם כי על מנת לקבל הטבה של כמה אלפי שקלים עליהם לרכוש ממוצרי החברה וההטבה תתקזז מהרכישה.
כתבה של שושנה חן- ידיעות אחרונות

שקר הגז- כתבה של רפי גינת- כלבוטק
גז לצריכה ביתית הינו מוצר נפוץ, ונמצא בשימוש  כמעט בכל בית לצרכי בישול וחימום. באזורים בהם קיים צורך בחימום מסיבי בחורף קיימות מערכות חימום מרכזי . ספקיות הגז פועלות ללא פיקוח  בשוק החופשי, והצרכנים  נמצאים בעמדת נחיתות ללא יכולת כמעט להשוות מחירים או לעזוב ספק. 
 
לצפייה בכתבה

 
טיפ- מעבר בין חברות סלולר

למה לשים לב כשמתנתקים מחברת סלולר ומתחברים לחברת סלולר חדשה.
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכן הזמין בטלפון מתיאטרון ידוע זוג כרטיסים כחודש וחצי לפני מועד ההצגה. כשבועיים לפני מועד ההצגה התקשר על מנת לבטל ולתאם מועד חדש. הפקידה הבהירה לו  כי אין צורך לבטל, וציינה כי אם לא יגיע במועד המקורי, יוכל תמיד לתאם מועד אחר. 
להמשך התלונה >

 

 
חוק וסדר

בית המשפט לתביעות קטנות פסק  לטובת צרכן בעקבות כתב תביעה שנוסח בידי המועצה הישראלית לצרכנות. 
צרכן רכש ב "דיבאני סנטר"  מערכת סלון (2+3) כדוגמת ריהוט שהוצג בתצוגה, ושילם מקדמה בסך 5,000 ₪. המוכר הבטיח חזור והבטח כי הריהוט מיוצר באיטליה. למותר לציין שארץ הייצור היוותה שיקול מרכזי בהחלטת התובע לרכוש את הסלון.  לקונה הובטחה השתתפות בהגרלה שהזוכה בה יקבל נסיעה לטוסקנה אשר באיטליה.
כשהגיע הצרכן לחנות וביקש לברר באם הרהיטים הגיעו שמע כי הרהיטים מיוצרים בסין, ולפיכך ביקש לבטל ההזמנה ולהשיב לו את כספו, אולם בקשתו נדחתה בגסות.  
גם פניית המועצה לצרכנות להשיב לצרכן את המקדמה  עפ"י תקנות הגנת הצרכן (בטול עסקה) , לא נענתה. בשל חוסר נכונות החנות לבטל עסקה, חוסר הנכונות להשבת המקדמה ששולמה, ולאור העובדה שלתובע  נגרמה ונגרמת עגמת נפש רבה-  סייעה המועצה לצרכנות בכתיבת כתב התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.  
להמשך הידיעה > 

 
חינוך והסברה

כיצד תראה ישראל בשנת 2021?
ביום 23.5.12 נערך כנס נרחב מטעם עיתון "דה מארקר" בבנייני האומה בירושלים, שעסק בשאלה התיאורטית כיצד תיראה ישראל בשנת 2021. מבחינה חברתית וכלכלית. 
הכנס נחלק  לשני חלקים: בחלק הראשון נאמו מספר אישים באשר לפיתוח המדינה, כלכלתה וחברתה, ביינהם אנשי עסקים, ראשי עיריות ופוליטיקאים (השר מופז וח"כ יחימוביץ') אשר שטחו את משנתם באשר לאפשרויות פיתרון בעיות שונות בתחומי הרווחה הכלכלית-חברתית של ישראל, במסגרת פרויקטים וקידום חוקים שונים, עם ראייה לטווח רחוק.
להמשך המאמר >



מאמר עמדה 

רוצים לשמור על הכסף? הימנעו מטעויות מנטליות / ד"ר טל רוטמן
מדוע צרכנים מסוימים יסכימו לרכוש בגד במידה לא מתאימה רק בגלל שהוא במבצע, בעוד שאחרים יישארו צמאים במשך מופע שלם רק כדי לא לשלם מחיר מופקע עבור בקבוק שתייה? התשובה טמונה במוח האנושי. הכירו את החשבונאות המנטלית, וזכרו שלעתים קרובות היא מנוגדת לכל היגיון
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators